Πηγή: Άθεος
Μία δυσφορία πλανάται στον πέριξ χώρο του internet ανάμεσα όχι μόνο μεταξύ θεϊστών και σκεπτικιστών του παράλογου αλλά και ανάμεσα σε λεγόμενους προοδευτικούς, σκεπτικιστές και «άθεους» για τον τίτλο της σελίδας αυτής. Όταν πριν από δύο χρόνια είχα επινοήσει τον τίτλο αυτό, ουδέποτε μου πέρασε η ιδέα ότι θα σήκωνα τέτοια αντίδραση, αφού στη σκέψη ενός συνειδητοποιημένου άθεου είναι λογικό να θεωρεί ότι η αθεΐα είναι αρετή!
Σήμερα θα αιτιολογήσουμε ακριβώς αυτόν τον λόγο. Τον λόγο που κάνει έναν άθεο να θεωρεί το «πιστεύω» του αρετή σε σχέση με την ιδεαλιστική θεώρηση του κόσμου που τη θεωρεί παράλογη και επικίνδυνη.
Θα μου πείτε καλά όλα αυτά για τους πιστούς που όντως ιδεαλιστές πιστεύουν στο παράλογο, όμως γιατί ανάμεσα στους δεύτερους η δυσφορία…
Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε δυο πράγματα: κάποιοι από αυτούς ούτε άθεοι είναι ούτε την ίδια δυσφορία με τους πιστούς έχουν.
Στην πρώτη περίπτωση ο αθεϊσμός σαν φιλοσοφική θεώρηση διαφέρει ή γιατί η θεώρηση εκλαμβάνεται σαν μόδα, όπου η φιλοσοφική κατάρτιση είναι ελλιπής, ή απλά σαν φθόνος για να μην ξεχωρίσω τη ζήλια από το μίσος!
Στην δεύτερη περίπτωση όμως η δυσφορία διαφέρει γιατί διαφορετικά την εκδηλώνει ένας πιστός και διαφορετικά ένας άθεος που πιθανώς παρανόησε τη φράση.
Για όσους απλά φθονούν έναν άθεο που μάχεται το παράλογο θα τους αφήσω ανέγγιχτους. Είστε ελεύθεροι να φθονείτε όποιον θέλετε, όμως στους θιασώτες του παράλογου θα αφιερώσω το υπόλοιπο της ανάρτησης. Σίγουρα θα διαφωνείτε πρώτα-πρώτα που σας λέω παράλογους και γι αυτό θα αρχίσω από αυτό και συγκεκριμένα από τον ορισμό του παράλογου!
Ο παραλογισμός είναι ένας λαθεμένος συλλογισμός που γίνεται α) από ανοησία και β) από αθέτηση των συλλογιστικών κανόνων και τύπων της λογικής. Είναι δηλαδή ένας λαθεμένος συλλογισμός (σφάλμα στη φιλοσοφία) που παραβιάζει τη λογική, όπως είναι για παράδειγμα, οι παραγωγικές και επαγωγικές συναγωγές που οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα ή σε λαθεμένες αποδείξεις. Η παραβίαση των κανόνων ορισμού των εννοιών οδηγεί πάντα στην ανακρίβεια γιατί προκαλεί φαύλο κύκλο ή ταυτολογία. Αυτήν την εσκεμμένη παρανόηση πολλές φορές εκμεταλλεύονται κάτι εξυπνάκηδες αετονύχηδες, κήρυκες της απάτης, όπως συνηθίζω να τους λέω, που χρησιμοποιούν εσκεμμένα την τεχνική της σοφιστείας για να πείσουν αδαείς και αγράμματους. Οι προτάσεις τους καλούνται σοφίσματα, βρίθουν στους διακηρυγμένους λόγους τους και στις πονηρές ερωτήσεις που σαν φιλόσοφοι θέτουν για να εντυπωσιάσουν και ανώδυνα να πείσουν. Ο Αριστοτέλης, ο Επίκουρος, οι Στωικοί και άλλοι φιλόσοφοι, από την αρχαιότητα ασχολήθηκαν με τις λογικές προτάσεις, αποσαφηνίζοντας τις έννοιες και τους κανόνες της λογικής.
Οι χριστιανοί αργότερα απευθύνοντας σε αμόρφωτες γυναικούλες και παιδιά, όπως έλεγε και ο Κέλσος, κατά κόρον χρησιμοποίησαν τις σοφιστείες για να πείσουν. Να μια:
«Ο άνθρωπος δεν μπορεί να δει τον Ήλιο, που είναι δημιούργημα του Θεού, και όμως διακαώς προσπαθεί να δει τον ίδιο…!»
Επίσης ρωτώντας «ποιος δημιούργησε τον κόσμο;» η απάντηση εξυπακούεται! Γιατί, αν υποθέσω ότι ο κόσμος είναι δημιούργημα, τότε εξυπακούεται ότι δημιουργός πρέπει να είναι μόνο ο θεός, αφού δογματικά δέχονται ότι αυτός είναι αΐδιος (παντοτινός). Όμως και τότε, χωρίς να χρειαστεί να προσκομίσουν καμιά απόδειξη γιατί το δόγμα δεν επιτρέπει καμιά αμφισβήτηση. Τα θέματα της πίστης δηλαδή δεν απαιτούν αποδείξεις, παρά μόνο πίστη, τυφλή πίστη.
Θα μου πείτε, αυτό είναι παράλογο! Οι ίδιοι βέβαια θεωρούν και το παράλογο «αρετή», όπως ο Τερτυλλιανός που έλεγε «πιστεύω γιατί είναι παράλογο» ή «είναι βέβαιο επειδή είναι αδύνατο»!
Ο Richard Dawkins στο βιβλίο του «Ο Εφημέριος του Διαβόλου» (σελ. 225) εξετάζει την περίπτωση αυτή σαν ένα τυπικό σύμπτωμα ψυχοπάθειας στο οποίο ο ασθενής βρίσκει τον εαυτό του να παρακινείται από κάποια βαθιά εσωτερική πεποίθηση ότι κάτι είναι αληθινό ή ενάρετο, χωρίς να αισθάνεται την ανάγκη να το αποδείξει ή έστω να το δικαιολογήσει, παρά μονάχα πεισματικά να πιστεύει σ’ αυτό.
«Οι ασθενείς αυτοί» λέει ο Dawkins «θεωρούν αρετή το γεγονός ότι η πίστη είναι δυνατή και ακλόνητη παρά το ότι δεν βασίζεται σε αποδείξεις. Πράγματι μπορεί να νιώθουν ότι όσο λιγότερες αποδείξεις υπάρχουν τόσο πιο αγνή είναι η πίστη».
Η πίστη για τους πιστούς είναι μία θετική αξία που έχει την ιδιότητα του αυταπόδεικτου επειδή ακριβώς είναι αυτο-αναφορική!
«Η πίστη ότι το μυστήριο είναι αρετή αποτελεί αυτοαναφορικό κυκλικό συλλογισμό» σύμφωνα με τα λόγια του Dawkins και την συμβολή του διακεκριμένου καθηγητή της Γνωσιακής Επιστήμης Douglas Hofstadter που παραδέχεται ότι το μυστηριώδες της πίστης παρακινεί τον πιστό να διαιωνίζει το μυστήριο.
«Το μυστήριο είναι αρετή» λέει ο πιστός.
Να που φτάσαμε στο θέμα μας.
Στο blog αυτό επανειλημμένα απαιτούμε την απόδειξη, για όσα λέμε και σχολιάζουμε, με εργαλείο πάντα την επιστήμη και τη λογική. Όταν λέμε δεν πιστεύουμε για να καταλάβουμε αλλά πρώτα θέλουμε να καταλάβουμε για να πιστέψουμε, σημαίνει ότι αυτό το εννοούμε στην κυριολεξία. Αν λοιπόν για τους πιστούς, όπως λέει ο Richard Dawkins «η έλλειψη αποδείξεων είναι αρετή» ο τίτλος του blog «Η Αθεΐα είναι Αρετή» είναι μία λογική φράση που αντιτίθεται στον παραλογισμό της πίστης, καθιστώντας την αθεΐα μία θετική και επιστημονική αξία!
Η αθεΐα, σαν φιλοσοφική και επιστημονική πεποίθηση, είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να φτάσει κανείς στην αλήθεια. Σαν σύστημα φιλοσοφικών και επιστημονικών αντιλήψεων, η αθεΐα με εργαλείο τον υλισμό, αρνείται την ύπαρξη του θεού και κάθε υπερφυσική δύναμη απαλλάσσοντας τον άνθρωπο από κάθε παράλογη ιδέα που τον αποξενώνει από την πραγματικότητα.
Ο άθεος εξηγεί τον κόσμο και τα φαινόμενά του με επιστημονικό τρόπο, γιατί κάθε πραγματικό γεγονός, μόνον έτσι μπορεί να εξηγηθεί!
Γι’ αυτό ο υλισμός είναι ακλόνητος, γιατί είναι αληθινός και η αθεΐα ένας σίγουρος δρόμος που αναπόφευκτα οδηγεί στην αλήθεια. Να γιατί «η Αθεΐα είναι Αρετή»!
Μπορεί πρώτος να σκέφτηκα να συνδέσω την αθεΐα με την αρετή στις μέρες μας, όμως αυτό ήταν ήδη γνωστό από την αρχαιότητα!
Στις μέρες μας όμως, όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται ότι η αθεΐα πραγματικά είναι αρετή και η θρησκευτική πίστη δεν αποτελεί προϋπόθεση για την υγιή ευημερία της κοινωνίας!
Για παράδειγμα η καταστροφή της αρχαίας μας κληρονομιάς σας φαίνεται λογικός χειρισμός, ακόμα κι αν ήθελες να πολεμήσεις την προηγούμενη θρησκεία;
Δείτε στο youtube, ούτε ένα ούτε δυο παράλογα θέματα που αναπόφευκτα προκύπτουν από την Αγία Γραφή.
Και για το τέλος μια έκπληξη!
Τώρα ο τίτλος του blog και σε μπλουζάκι βαμβακερό, ραμμένο σταυροβελονιά με κλωστή από μετάξι!
Cotton 100% …για να σκάσουν οι εχθροί μας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου